Samen bouwen we aan het wonder dat KIND heet.

We leerden herkenningspunten zoeken op een plattegrond. Het lukte ons al goed om de weg te vinden via de schatkaart. 
We baanden ons een weg langs alle mooie verborgen pareltjes van onze school. 
En ja hoor, zoals je wel kan raden stond er op de plek van het rode kruis een schatkistje met heel wat lekkers in. Smullen maar, piraatjes!

schat 1schat 4schat 7

 

Lou en Lena kwamen op bezoek. Op reis werd Lena eerst niet aanvaard door een groep kinderen. Gelukkig kwam ze op voor haar rechten en zorgde ze voor een fijne groepsfeer. Lou leerde op reis dan weer leuke manieren kennen om ruzies op te lossen.

Hij leerde ons de coolste manier ooit om pesten tegen te gaan: STIP IT! Samen Tegen Iedereen Pesten! Omdat wij een BLOS-school zijn, is dit echt iets voor ons. 

Want elk kind heeft recht op veiligheid en bescherming. Én natuurlijk ook op samenkomen met vrienden. 

stip 1stip 3stip 2

Afgelopen week kregen we een muzikaal pareltje voorgeschoteld door muzikant.Gunter Carlier . Hij speelt trombone en kwam ons overtuigen met mooie klanken.

En misschien geloof je je oren even niet, maar met een tuinslang en een trechter kan je een trombone precies namaken. Wat gek! De rupsen en libellen waren alvast onder de indruk.

 IMG 0168 MediumIMG 0182 MediumIMG 0177 Medium

Vandaag mochten we een heleboel mama's, papa's, oma's , opa's en vrijwilligers verwelkomen in onze klas. 
We sloegen de handen in elkaar en gingen aan de hand van een stappenplan aan de slag met het maken van voederhuisjes voor de vogels. 
Komende vrijdag geven we deze een leuk plekje op ons groene domein, samen met de vetbollen en pindakettingen die we zelf maakten. 
Wat zullen die vliegende vriendjes een fijne winter beleven op onze school. 

Rupsen en libellen, de helpende handen, de vogels, de juffen... 
een iedereen-BLOS momentje...

 

Een dikke dankjewel aan alle helpende handen! 

 IMG 3429IMG 3436IMG 3475

Kan het rollen? Kan het schuiven? Zijn er hoekpunten? 

Wij gingen op onderzoek tussen de ruimtefiguren. 

We maakten er zelf kunst mee en bedachten welke vormen makkelijk te plaatsen waren en welke wel eens weg durfden te rollen.

ruimte 4ruimte 2ruimte 10

Ook binnen de lessen Nederlands willen wij de lijn van onze kinderrechten doortrekken, want ELK KIND TELT... WERELDWIJD!
Wanneer de kinderen een boek hebben gelezen in de leeshut mogen zij dit na afloop in de topdoos of in de flopdoos stoppen.
Zo heeft elk kind in onze klas weer een stukje recht op een eigen mening!

topdoos Customrecht op een eigen mening Customflopdoos Custom